Egy zürichi hotelben robotpincérre bízzák a szobaszervízt
Egy zürichi hotelben -Radisson Blu am Flughafen- 24 órás pincéreket alkalmaznak, akik ráadásul pihenőnap nélkül dolgoznak. Természetesen nem rabszolgatartó típusú főnökről, mégcsak nem is fáradhatatlan, egyenruhás nőkről és férfiakról van szó, hanem gépekről, egyfajta robotokról. Ha kell, akár az éjszaka közepén is zavarhatjuk őket, ha innák egy jégbe hűtött pezsgőt vagy ha hajnalban egy frissítő kávéra vágynánk, de ha épp zuhanyzás közben vesszük észre, hogy otthon hagytuk a fogkefénket, akkor is rendelkezésre állnak.
Mint egy italautomata, odagurulnak, kiválasztjuk az italt, a megfelelő hőfokot, megkapjuk az általunk választott terméket és számláz.
Teszteltük – hiszen mégiscsak egy gép... Üdítőt választottunk, sört vettünk ki. Kíváncsiak voltunk, észreveszi-e az eltérést a robot. Nem jelzett hibát, azonban a számlán a kóla helyett sört szerepelt.
A folyosón igazán előzékeny. Halkan gurulva szállítja az italokat – akár emeletek közt is - a szobáig. Ha véletlenül eléállunk, udvariasan megkér, hogy fáradjunk odébb, hagyjunk neki helyet. Ha nem vagyunk elég gyorsak, megfordul és egy másik utat választ, hogy a rendelés mihamarabb teljesítve legyen.
Tesztünkön kiválóan vizsgázott a robotalkalmazott, amelynek –a szállodaigazgató elmondása szerint – főleg az éjszakai műszakban veszik hasznát, de azért reméljük, az igazi pincérek kedvességét, emberségét nem fogják egy ideig gépekkel kiváltani.